IN THE CIRCUIT COURT OF THE
11TH JUDICIAL CIRCUIT IN AND
FOR MIAMI-DADE COUNTY, FLORIDA

JEFF GREENE, )
)
Plaintiff, )
)
V. ) CIRCUIT CIVIL DIVISION
) 70-47749CA32
TIMES PUBLISHING COMPANY, d/b/a ) CASE NO:!
St. Petersburg Times, KRIS HUNDLEY, )
CARYN BAIRD, ADAM C. SMITH, )
JOHN OR JANE DOES 1-6, ) T
MIAMI HERALD MEDIA COMPANY, )
d/b/a The Miami Herald, and ) THE ORIGINAL MLED)
JOHN OR JANE DOES 7-12, ) ON SEP G 1 2010
) —— ey e ad
Defendants. ) IN THE (WICE OF
CIRCUTT COURT DADECO
CIVIL DIVISION
COMPLAINT FOR LIBEL

COMES NOW Plaintiff, Jeff Greene, and respectfully states his Complaint for Libel
against Defendants, Times Publishing Company d/b/a St. Petersburg Times, Kris Hundley,
Caryn Baird, Adam C. Smith, John or Jane Does 1-6, Miami Herald Media Company d/b/a The
Miami Herald and John or Jane Does 7-12, as follows:

PRELIMINARY STATEMENT

1.

This Complaint for Libel arises from the simultaneous publication of a series of false and
defamatory articles of and concerning Jeff Greene by the St. Petersburg Times and The Miami
Herald. The articles were published in print and online pursuant to a coordinated and agreed
upon plan to assassinate Greene’s character, to diminish his chances of winning the State of

Florida 2010 Democratic Party nomination for the United States Senate, and to impair the future



earning capacity of an extremely successful businessman. Defendants not only published the
articles with the goal of destroying the personal, business and political reputation of Greene,
Defendants also urged that Greene be criminally investigated by the FBI in connection with
serious crimes. In advancing their predetermined storylines about Greene, Defendants abandoned
journalistic integrity and ignored the fundamental canons of journalistic conduct while
wholeheartedly embracing the publication of false and defamatory articles about Greene with
Constitutional actual malice. As a result, Defendants crossed the threshold from speech protected
by the First Amendment to enter the arena of actionable libel for which they must be held legally
accountable.
2.

While Plaintiff recognizes the importance of the role of the media in reporting on public
figures and political campaigns, Defendants and other members of the media are not granted an
unfettered right or privilege under the First Amendment to defame public figures and political
candidates by publishing false statements with actual malice. Defendants and other members of
the media cannot be allowed to intentionally alter or influence the outcome of political elections
by being allowed to make serious accusations of misconduct against a candidate in articles that
are knowingly based on false information. Here, Defendants had actual knowledge of facts prior
to publication that disproved their false accusations but nonetheless proceeded to publication in
an intentional effort to hérrn Greene and his campaign as set forth herein.

THE PARTIES

3.

Plaintiff Jeff Greene (“Greene”) is a citizen and resident of Palm Beach County, State of

Florida.



4,

Greene is an extremely successful businessman who was a viable candidate for the

Florida 2010 Democratic Party nomination for the United States Senate.
5.

Defendant Times Publishing Company (the “Times”) is a corporation incorporated under
the laws of the State of Florida with its principal address at 490 First Avenue South, St.
Petersburg, Pinellas County, State of Florida.

6.

The Times owns, publishes, and distributes a newspaper known as the St. Petersburg
Times. At all times relevant to the incidents descriBed herein, the St. Petersburg Times .
newspaper was published in print and distributed daily to subscribers, retail stores, and
newsstands throughout the United States, including in Miami-Dade County, Florida.

7.

At all times relevant to the incidents described herein, the Times also owned, operated,
and maintained an Internet website (www.sptimes.com) on which articles are published on a
24,7 basis. At all times relevant to the incidents described herein, the Times’ website published
articles electronically throughout the United States, including in Miami-Dade County, Florida.

8.

The Times proclaims itself to be one of the most respectable publications in the nation:

“The St. Petersburg Times is not only Florida's biggest and best newspaper, but

for the past three decades the locally owned, independent daily has also been

ranked among the Top 10 newspapers in the country. Its outstanding journalism

has captured prestigious national awards, including eight Pulitzer Prizes and

numerous top honors from the most respected institutions that recognize
excellence in the field of professional journalism.”



(See http://www.tampabay.com/company/about-us/awards). The Times and its reporting have
gained credibility in the marketplace through the numerous awards and other journalistic honors
it touts. (See id.) Therefore, when the Times libels a person, the defamatory sting of the Times’
defamation is disproportionately strong in terms of its impact on the average reader.

9.

The Times proclaims that its standard is “to get things right the first time” and that it has
a company policy whereby it “correct[s] factual errors” in its news reports.

10.

Defendant Miami Herald Media Company (the “Herald”) is a corporation incorporated
under the laws of the State of Florida with its principal address at 1 Herald Plaza, Miami, Miami-
Dade County, State of Florida.

11.

The Herald owns, publishes, and distributes a newspaper known as The Miami Herald.
At all times relevant to the incidents described herein, The Miami Herald newspaper was
published in print and distributed daily to subscribers, retail stores, and newsstands throughout
the United States, including in Miami-Dade County, Florida.

12.

At all times relevant to the incidents described herein, the Herald also owned, operated,
and maintained an Internet website (www.miamiherald.com) on which articles are published on a
24/7 basis. At all times relevant to the incidents described herein, the Herald’s website published

articles electronically throughout the United States, including in Miami-Dade County, Florida.



13.

The Herald and its reporting have gained credibility in the marketplace through the
numerous awards and other journalistic honors it touts. (See http://www.miamiherald.com/
about_us/.) Therefore, when the Herald libels a person, the defamatory sting of the Herald’s
defamation is disproportionately strong in terms of its impact on the average reader.

14.

Upon information and belief, the Times and the Herald have an agreement through which
they share resources on news stories related to the State of Florida, including coverage of Florida
politics. Under this agreement, certain articles authored by Times reporters are simultaneously
published in both the Times and the Herald print editions and their online Internet websites with
the reporter acting in the capacity of both a Times reporter and a Herald reporter.

15.

Upon information and belief, Defendant Kﬁs Hundley (“Hundley™), is a resident of
Pinellas County, State of Florida. At all times relevant to the incidents described herein, Hundley
was a writer employed by the Times and the author of a number of the libelous statements
described herein.

16.

With respect to the articles set forth herein, Hundley was acting as a writer employed by
and/or acting as an agent for both the Times and the Herald and, therefore, Hundley’s pre-
publication knowledge is imputed to both the Times and the Herald for purposes of this action.
All acts and omissions of Hundley complained of herein were done by Hundley in prosecution of
the Times’ and the Herald’s business, in furtherance and within the scope of the Times’ and

Herald’s resource sharing agreement, and within the scope of her employment and/or agency.



17.

Upon information and belief, Defendant Caryn Baird (“Baird”), is a resident of Pinellas
County, State of Florida. At all times relevant to the incidents described herein, Baird was a
writer employed by the Times and the aﬁthor of a number of the libelous statements described
herein.

18.

With respect to the articles set forth herein, Baird was acting as a writer employed by
and/or acting as an agent -for both the Times and the Herald and, therefore, Baird’s pre-
publication knowledge is imputed to both the Times and the Herald for purposes of this action.
All acts and omissions of Baird complained of herein were done by Baird in prosecution of the
Times’ and the Herald’s business, in furtherance and within the scope of the Times’ and Herald’s
resource sharing agreement, and within the scope of her employment and/or agency.

19.

Upon information and belief, Defendant Adam C. Smith (“Smith™), is a resident of
Pinellas County, State of Florida. At all times relevant to the incidents described herein, Smith
was a writer employed by the Times and the author of a number of the libelous statements
described herein.

20.

With respect to the articles set forth herein, Smith was acting as a writer employed by
and/or acting as an agent for both the Times and the Herald and, therefore, Smith’s pre-
publication knowledge is imputed to both the Times and the Herald for purposes of this action.

All acts and omissions of Smith complained of herein were done by Smith in prosecution of the



Times’ and the Herald’s business, in furtherance and within the scope of the Times’ and Herald’s
resource sharing agreement, and within the scope of his employment and/or agency.
21.
At all times relevant to the incidents described herein, Defendants John or Jane Does 1 —
6 (collectively, “Times Editors”) were the editors of the Times responsible for editing the
libelous articles described herein. At this time, the identities of the Times Editors are not known
to Greene, who consequently sues the Times Editors by these fictitious names. Greene will seek
leave to amend this Complaint for Libel to state the true names of the fictitiously named
defendants when their identities have been ascertained. The Times Editors can thereafter be
served with process.
22.
At all times relevant to the incidents described herein, Defendants John or Jane Does 7 —
12 (collectively, “Herald Editors”) were the editors of the Herald responsible for editing the
libelous articles described herein. At this time, the identities of the Herald Editors are not known
to Greene, who consequently sues the Herald Editors by these fictitious names. Greene will seek
leave to amend this Complaint for Libel to state the true names of the fictitiously named
defendants when their identities have been ascertained. The Herald Editors can thereafter be
served with process.
23.
Greene is informed and believes, and on the basis of such information and belief alleges,
that at all times mentioned, Hundley, Baird, Smith, and the Times Editors were each acting as
individuals with their own motives and were also acting as the agents and employees of the

Times. In committing the acts alleged, Hundley, Baird, Smith, and the Times Editors were each



acting within the course and scope of his or her employment or agency, and all the acts done by
Hundley, Baird, Smith and the Times Editors were known to, accepted by, and ratified by, the
Times.

24,

Greene is informed and believes, and on the basis of such information and belief alleges,
that at all times mentioned, Hundley, Baird, Smith, and the Herald Editors were each acting as
individuals with their own motives and were also acting as the agents and employees of the
Herald. In committing the acts alleged, Hundley, Baird, Smith, and the Herald Editors were each
acting within the course and scope of his or her employment or agency, and all the acts done by
Hundley, Baird, Smith and the Herald Editors were known to, accepted by, and ratified by, the
Herald.

JURISDICTION AND VENUE

25.
Defendants are subject to the jurisdiction of this Court with proper venue. See Fla. Stat.
§47.011 (“Actions shall be brought only in the county where the defendant resides, where the
cause of action accrued, or where the property in litigation is located.”) (emphasis added); see

also Casita, L.P. v. Maplewood Equity Partners L.P., 960 So. 2d 854 (Fla. 3d DCA 2007) (“the

tort of defamation is committed in the place where it is published””); Drummond v. Tribune Co., .

193 So. 2d 183 (Fla. 1st DCA 1966) (‘“the applicable statute of this state fixing the venue for
civil actions permits a suit for damages resulting from a libelous publication to be instituted in

any county where the libelous article was published or distributed”).



FACTUAL BACKGROUND

The Arm’s Length La Mirage Transaction
26.

Greene is an extremely successful businessman and entrepreneur. One of Greene'’s

business activities has been in the area of real estate investments.
27.

During 2006, 1402 Alta Vista Partners, LLC, an LLC of which Greene was a member
(“Alta Vista™), was represented by Marcus & Millichap, the largest national commercial real
estate brokerage firm specializing in real estate investment services, with respect to negotiating
and consummating a sale of a California real estate development owned by Alta Vista and
known as La Mirage to an individual known as James Delbert McConville (“McConville”). The
transaction involved the bulk sale of 300 condominium units from Alta Vista to McConville.

28.

On Alta Vista’s behalf, Marcus & Millichap handled all aspects of the sale to
McConville.

29.

As part of this bulk sales transaction and in accordance with standard and customary
business practices, Alta Vista sold all 300 condominium units at La Mirage to McConville in one
escrow rather than 300 separate escrows for each unit.

30.

Throughout the transaction, numerous counteroffers were exchanged between Alta Vista

and McConville and numerous adversarial letters were exchanged between Alta Vista’s and

McConville’s representatives in this arm’s length business transaction.



31.

Ultimately, McConville agree to pay Alta Vista the sum of $20,950,000 for the bulk sale
of 300 condominium units to him or his assignees. In accordance with standard and customary
business practices in bulk sales of condominium units, Marcus & Millichap did not negotiate
individual sales prices with McConville and his assignees for the separate condominium units.
Consistent with standard and customary business practices, Alta Vista and Greene had no
knowledge as to the nature or details of the agreements, if any, that existed between McConville
and his assignees.

32.

In accordance with standard and customary business practices, the terms of the purchase
agreement between Alta Vista and McConville required that the 300 La Mirage condominium
units be deeded individually to McConville or his assignees. McConville, therefore, had the
contractual right to assign his interest in the condominium units and Alta Vista had no approval
right as to McConville’s assignees.

33.

As required by the agreement negotiated by Marcus & Millichap and in accordance with
standard and customary business practices, Greene, as a member of Alta Vista, executed the 300
deeds. The deeds were prepared at McConville’s direction by a third party. The third party acting
at McConville’s direction filled in McConville’s name or the names of McConville’s assignees
on the deeds prior to Greene executing them. The deeds were then emailed to Alta Vista’s broker

who printed them and delivered them to Greene for his execution on behalf of Alta Vista.

-10-



34.

Greene signed the deeds at the direction of Marcus & Millichap. In doing so, Greene
followed Marcus & Millichap’s procedures explicitly, and Greene acted in the manner directed
by this extremely experienced broker in order to consummate the La Mirage sale. Gree}le,
therefore, was not acting independently but was acting pursuant to and under the direction of the
broker who brought him the deal.

35.

At the time Greene executed the deeds, the deeds did not contain information with
respect to prices for the individual units. Alta Vista did not insert any information whatsoever on
the deeds. |

36.

In the real estate profession, with respect to bulk condominium sales such as La Mirage,
signing deeds that do not contain information with respect to prices for the individual units is a
common and accepted business practice.

37.

There were no purchase agreements between the individual buyers and Greene and there

were no payments made by the individual buyers to Greene.
38.
Greene never met or spoke with McConville.
39.
Per the clear terms of the purchase agreement between Alta Vista and McConville, Alta

Vista received an average of approximately $70,000 for each of the 300 condominium units.

-11 -



40.

As part of the transaction between Alta Vista and McConville, Greene reviewed the
single HUD-1 related to the transaction between Alta Vista and McConville, and it showed a sale
by Alta Vista to McConville for $20,950,000. Greene did not see or attest to the accuracy of the
HUD-1"s for the sales of the individual units entered into between McConville and his individual
buyers.

Criminal Prosecution of McConville
41.

Unbeknownst to Greene, McConville engaged in mortgage fraud with respect to La

Mirage after Alta Vista sold the property to him.
42.

McConville engaged in a criminal scheme where he “rented” third parties’ identities to be
identified as assignees or purchasers of the individual condominium units in order to fraudulently
obtain mortgages for the La Mirage individual buyers based on inflated sales prices and
valuations on the properties with no intent to repay the mortgages.

43,

Greene was not involved in any manner whatsoever in the alleged sales by McConville of

the individual La Mirage condominium units to his assignees or purchasers.
44,
On or about May 13, 2010, a federal grand jury in Oakland, California indicted

McConville for, among other things, fraud and money laundering relating to La Mirage.

212 -



45.
Greene had no knowledge of and was not a participant in any fashion whatsoever with
respect to McConville’s criminal scheme.
46.
Greene has not been contacted by any law enforcement agency regarding the arm’s
length La Mirage business transaction with McConville negotiated by Marcus & Millichap.
Relationship with Mike Tyson
47,
Greene has often provided assistance, financial or otherwise, to individuals who were
experiencing personal problems. In this spirit of friendship, Greene attempted to help former

heavyweight boxer Mike Tyson (“Tyson”) during a time when Tyson was experiencing serious

personal problems.
48.

During the summers of 2005 and 2007, Tyson was a guest on Greene’s yacht,
Summerwind.

49.

One of the rules on Summerwind is that no guest may engage in illegal activities while on
the yacht, including the use of illegal drugs. Greene has never used illegal drugs on Summerwind
and has never knowingly allowed or approved of his guests using illegal drugs on Summerwind.
At all times, Greene has maintained a “no tolerance” policy with respect to drug use on his yacht.

50.
Greene has no knowledge of whether Tyson engaged in illegal activities on Summerwind,

including the use of illegal drugs except to know that Tyson has publicly denied doing so and to

-13 -



know that if Greene had ever discovered that Tyson was using drugs on his yacht, Greene would
have not allowed him to be or remain as a guest on the yacht.
51.

After Defendants published the false and defamatory articles described which are the
subject matter of this Complaint, Tyson has publicly stated that Greene had no involvement
whatsoever with any illegal activities in which he might have been involved in prior years.

52.

After Defendants published the false and defamatory articles described which are the
subject matter of this Complaint, Tyson publicly stated that he had never used drugs on
Summerwind.

53.

Greene had no knowledge as to whether Tyson was using any illegal drugs during the
summers of 2005 or 2007, but Greene recognized that Tyson was addicted to illegal drugs and in
an effort to help him, Greene paid for Tyson to go to rehabilitation. Tyson has publicly stated
that if it had not been for the efforts and help of Greene, he would likely be dead from an
overdose.

Greene Announces His Candidacy
54.

Weary of career politicians influenced too often by campaign donors, and committed to
preserving and protecting the American dream of success for all citizens, Greene decided to seek
the 2010 Democratic nomination for the United States Senate from the State of Florida with a

pledge to concentrate his efforts on improving the economy and creating jobs.

-14-



55.

On April 30, 2010, Greene announced his candidacy for the State of Florida 2010

Democratic nomination for the United States Senate.
56.

By design, Greene’s campaign was self-funded from the outset of the campaign and
Greene spent approximately $24,000,000.00 of his personal funds to support and advance his
campaign.

Publication of the Articles
57.

The public response to Greene’s candidacy was positive and well-received and, for the
most part, the state’s media coverage was fair and balanced, with the St. Petersburg Times and
The Miami Herald being notable exceptions.

58.

Starting in the early days of Greene’s candidacy, the Times, Herald, and their reporters
embarked on a joint and agreed upon campaign to derail Greene’s nomination. Defendant Smith
referred to one early piece he wrote on Greene as a “hit job” or “hit piece.” In addition, a non-
party Herald reporter described her bias against Greene and her dislike for him to third parties.

59.

The Times’ and Herald’s coordinated and agreed upon malicious agenda against Greene
reached a crescendo in early August, in the critical last few weeks before the Democratic
primary. With Greene holding a comfortable lead over his closest opponent in many polls, the

Times and Herald initiated and executed their common plan to destroy Greene personally and

-15 -



professionally through the coordinated and simultaneous publication of the defamatory and
libelous articles set forth in this Complaint for Libel.
60.

On Saturday, August 7, 2010, in its online edition, the Times, Hundley, Baird, and the
Times Editors published the article entitled “Calif. Deal Put Jeff Greene on Front Line of
Mortgage Mess” (Article 1). (A true and correct copy of the online version of Article I is
attached hereto as Exhibit A and incorporated herein by express reference thereto.) On Sunday,
August 8, 2010, Article 1 was published by the Times, Hundley, Baird, and the Times Editors on
the front page print edition of the Times.

61.

On Saturday, August 7, 2010, in its online edition, the Herald and the Herald Editors
simultaneously published Article I verbatim. (A true and correct copy of the online version of
Article 1 as published in the Herald is attached hereto as Exhibit B and incorporated herein by
express reference thereto.)

62.

Prior to publication of Article 1, Greene provided the Times with documents concerning
the La Mirage sale which directly contradicted the allegations in Article I. While the Times
posted these documents on its website, the Times never directed the readers to where the
documents could be found and did not publish or reference these vindicating documents in any
print edition of the Times.

63.
Prior to publication of Article 1, Greene provided the Times with a lengthy telephone

interview discussing the La Mirage sale. Information conveyed by Greene in his interview

- 16 -



directly contradicted the false factual assertions in Article 1. Article 1 did not include material
portions of Greene’s comments, which contradicted numerous false factual assertions in
Article 1.

64.

The evidence is clear and convincing that prior to publication of Article 1, the Times,
Hundley, Baird, and the Times Editors were told in detail how and why their proposed
defamatory statements about Greene were false. The Times, Hundley, Baird, and the Times
Editors intentionally disregarded and ignored specific information provided to them that directly
contradicted their libelous statements in Article 1.

65.

Prior to publication of Article 1, Greene provided numerous interviews to The Herald but

Greene was never asked about the specific allegations contained in Article 1.
66.

Although, in a sidebar accompanying Article 1, the Times provided links to the
documents provided by Greene, the Herald never posted these vindicating documents on its
Website or informed its readers of their existence. The Herald had actual knowledge of the
existence of these vindicating documents at the time it published A4rticle 1.

67.

On Monday, August 9, 2010, on its online edition, the Times and the Times Editors
published an alleged ‘editorial’ entitled “Jeff Greene’s Real Estate Dealings Need Explaining”
(Article 2). (A true and correct copy of the online .Version of Article 2 is attached hereto as
Exhibit C and incorporated herein by express reference thereto). On Tuesday, August 10, 2010,

Article 2 was published by the Times and the Times Editors in the print edition of the Times.

-17-



68.

Prior to publication of Article 2, Greene provided the Times with documents concerning
the La Mirage sale which directly contradicted the allegations in Article 2. While the Times
posted these documents on its website, the Times never directed the readers to where the
documents could be found and did not publish or reference these vindicating documents in any
print edition of the Times.

69.

Prior to publication of Article 2, Greene provided the Times with a lengthy telephone
interview discussing the La Mirage sale. Information conveyed by Greene in his interview
directly contradicted the false factual assertions in Article 2. Article 2 falsely implies that no such
interview was ever given.

70.

The evidence is clear and convincing that prior to publication of Article 2, the Times and
the Times Editors were told in detail prior to publication how and why their proposed
defamatory statements about Greene were false. The Times and the Times Editors intentionally

disregarded and ignored specific information provided to them that directly contradicted their

libelous statements in Article 2.
71.
In publishing certain of the false and defamatory statements about Greene in Article 2,
the Times and the Times Editors relied upon false and defamatory statements about Greene

published by the Times, Hundley, Baird, and the Times Editors in Article 1.

- 18 -



72.

The Times, Hundley, Baird, and the Times Editors published the false and libelous
statements in Article 1 for the purpose, in part, of allowing Defendants to be able to rely on those
false and libelous statements as a basis, source, or ‘reasonable belief,” for publishing future false
and libelous statements about Greene. By publishing certain libelous statements about Greene,
the Times, Hundley, Baird, and the Times Editors were able to perpetuate a growing cycle of
libel concerning Greene through the Times, Herald and the media at large which was reporting
on these articles and the campaign.

73.

On Thursday, August 12, 2010, on its online edition and prior to publication of the article
in its print edition the following day, the Times, Smith, and the Times Editors published an
article entitled “Jeff Greene Brushes Off Raucous Party Boat Tales” (Article 3). (A true and
correct copy of the online version of Article 3 is attached hereto as Exhibit D and incorporated
herein by express reference thereto.) This article was based on a Sports Illustrated article which
quoted Tyson but did not contain any mention of Greene or Summerwind. The asserted
connection between Tyson and his admitted misconduct with Greene and Summerwind was
mvented by Smith and had no factual basis or source whatsoever.

74.

Greene’s representatives immediately contacted Smith after the online publication of
Article 3 and prior to the print publication of Article 3, to express shock, dismay and disbelief
that the Times, Smith, and the Times Editors would disregard Greene’s specific, unequivocal
denial of the accusations in Article 3 and would publish Article 3 with actual knowledge of its

falsity or with a reckless disregard for truth or falsity. Late during the evening of August 12,

-19 -



2010, Smith edited the headline and some content of Article 3 after recognizing that the online
article was false and defamatory. Smith’s edits were insufficient as he failed to completely
remove from Article 3 its false and defamatory statements about Greene. On Friday, August 13,
2010, Article 3 was published by the Times, Smith, and the Times Editors in the print edition of
the Times.

75.

On Friday, August 13, 2010, in its online edition, the Herald and the Herald Editors
simultaneously published Article 3 verbatim. (A copy of the online version of Article 3 published
in the Herald is attached hereto as Exhibit E and incorporated herein by express reference
thereto. As originally published, Article 3 was identical in both the Times and Herald.
Subsequent to its original publication in the Herald, the online version of Exhibit E was edited by
the Herald to add the “Editor’s Note” and the sentence “Later, Tyson himself told Politico he
‘didn’t do drugs on the boat’” contained in Exhibit E. The Editor’s Note and the sentence were
not included in the original version of Article 3 published on the Herald’s website.)

76.

Prior to publication of Article 3, Greene provided the Times, Smith, and the Times

Editors with an unequivocalidenial of the accusations in Article 3.
77.

The evidence is clear and convincing that prior to publication of Article 3, the Times,
Smith, and the Times Editors were told in detail prior to publication how and why their proposed
defamatory statements about Greene were false. The Times, Smith, and the Times Editors
intentionally disregarded and ignored specific information provided to them that directly

contradicted their libelous statements in Article 3. Prior to the publication of Article 3, The

=20 -



Times. Smith and the Times Editors had actual knowledge that the Sports lllustrated article
about Tyson made absolutely no mention of a connection between Tyson’s misconduct and
Greene or Summerwind.

78.

Prior to publication of Article 3, Greene provided numerous interviews to the Herald but
Greene was never asked about the specific allegations contained in Article 3.

79.

The false allegations contained in Article 3 were repeated during the final Democratic
Primary senatorial debate broadcast by WPLG on Sunday, August 15, 2010. During the debate,
Mr. Michael Putney repeated the false allegations contained in Article 3, questioning Greene
about Tyson’s alleged allegations of drug use on Summerwind. Greene pointed out the fact that
Tyson did not make such allegations. Yet, Putney then restated the falsity on live television:
... but he said he was on your boat.”

80.

When Putney was contacted by Greene’s representatives after the debate and challenged
by the fact that nowhere in the Sports Illustrated article does Tyson refer to any illegal conduct
on Summerwind, Putney stated that he was relying on the Times’ and Herald’s reporting for
standing by his statement that Tyson claimed he used drugs on Summerwind.

81.
When Tyson learned that the Times and Herald had falsely reported that Tyson claimed

he engaged in illegal activities on Summerwind, Tyson publicly stated “Jeff had nothing to do

withit. . . . [ didn’t do drugs on the boat.”

-21 -



82.

The libelous Articles were published both electronically and in print to third parties and
were, in fact, read by third parties, including third parties in Miami-Dade County, State of
Florida.

83.

Such third parties to whom the libelous Articles were published specifically included

third parties who would vote in the Florida Democratic Primary.
84.

Prior to publication of the Articles, Greene was enjoying a lead in most polls conducted
on the Florida Democratic Party primary. After publication of Article 1 and Article 2, Greene’s
lead disappeared and polling data clearly supports that the libelous Articles and their aftermath
were the reason why Greene lost his lead.

85.

Greene’s polling numbers suffered another significant decline as the result of Article 3

and the repetition of Article 3’s false allegations during the final Democratic Primary debate.
86.

Greene has demanded retractions from Defendants of the libelous statements contained in
the Articles. (True and correct copies of the retraction demands are attached hereto as Exhibits F,
G. and H, respectively, and are incorporated herein by express reference thereto.) Defendants
have refused to retract the libelous statements.

87.

On Friday, August 20, 2010, the Times published a ‘correction’ related to Article 3. This

‘correction’ was published in an inconspicuous manner and in its entirety stated:

-22-



“Boxer Mike Tyson’s July interview with Sports Illustrated, quoted in a Times
news story on Aug. 13, described his travels in Europe during the summer of
2005, not 2007 when he served as Jeff Greene’s best man. In addition, Tyson has
since clarified that the 2005 events he described to Sports Illustrated involving a
drug dealer from Amsterdam did not occur aboard Greene’s yacht and that he
‘didn’t do drugs on the boat.””

88.

The Times’ ‘correction’ of Article 3 is an insufficient correction under Fla. Stat. § 770.02
because: (1) the libelous statements in Article 3 were not published in good faith; (2) the falsity
of the libelous statements was not due to an honest mistake of the facts; (3) there were not
reasonable grounds for believing that the libelous statements in Article 3 were true; and (4) the
‘correction’ issued by the Times was not “full and fair” or published in the same edition of the
Times in which Article 3 appeared and in as conspicuous place and type as the original Article 3.

89.

Defendants’ reporting of false purported ‘facts’ and failure to correct their factual errors

is a violation of the Times’ official policies set forth above.
90.

The Herald ultimately published an “Editor’s Note” related to Article 3 and a revised
online version of Article 3. (See Ex. E.) A ‘correction’ was also published in a print edition of
the Herald. This ‘correction’ was published in an inconspicuous manner and in its entirety stated:

“Boxer Mike Tyson’s July interview with Sports Illustrated, quoted in a front-

page story on Aug. 13, described his travels in Europe during the summer of

2005, not 2007 when he served as Jeff Greene’s best man. In addition, Tyson has

since clarified that the 2005 events he described involving a drug dealer from

Amsterdam did not occur aboard Greene’s yacht and that he “didn’t do drugs on
the boat.” ”

_23-



91.
The Herald’s ‘correction’ of Article 3 is an insufficient correction under Fla. Stat.
§ 770.02 because: (1) the libelous statements in Article 3 were not published in good faith;
(2) the falsity of the libelous statements was not due to an honest mistake of the facts; (3) there
were not reasonable grounds for believing that the libelous statements in Article 3 were true; and
(4) the ‘correction’ issued by the Herald was not “full and fair” or published in the same edition
of the Herald in which Article 3 appeared and in as conspicuous place and type as the original
Article 3.
92.
The Times’ and Herald’s inconspicuous nearly verbatim ‘corrections’ provides further
evidence that they were acting jointly and in concert to defame Greene.
Greene’s U.S. Senate Bid Is Unsuccessful
93.
Prior to publication of the Articles, most polls indicated that Greene had a significant lead
in the polls over his opponent, Kendrick Meek.
94.
After publication of the Articles, Greene’s lead in the polls dropped to a double-digit
deficit.
95.

On August 24, 2010, Greene lost the Florida Democratic Party primary election.

-24 -



96.
The final results of the Democratic Primary for the United States Senate were:
Kendrick Meek: 57% (522,942 votes)
Jeff Greene 31% (283,370 votes).
97.

Greene lost the primary despite carrying a majority of counties in Florida. Greene
enjoyed his greatest success in those parts of Florida outside of the Times’ and the Herald’s
respective print media markets.

98.

Defendants’ publication of the libelous statements set forth herein directly and
proximately damaged Greene’s reputation as a person, a businessman and a candidate for public
office and directly and proximately caused or contributed to the cause of Greene’s loss in the

Democratic Primary.

99.

The tortious acts committed by Defendants jointly contributed to the libel of Greene

insofar as each Defendant's acts united to cause injury to Greene.

CAUSE OF ACTION FOR LIBEL

100.
The gist of Article 1, published by the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald,
and the Herald Editors, is that Greene is an unethical person, businessman and candidate for
public office who was worthy of public contempt by falsely stating or otherwise conveying to the

average reader that Greene was complicit in and engaged in criminal acts, including mortgage

fraud, with McConville.

-25-



101.

The gist of Article 2, published by the Times and the Times Editors, is that Greene is an
unethical person, businessman and candidate for public office who was worthy of public
contempt by falsely stating or otherwise conveying to the average reader that Greene was
complicit in and engaged in criminal acts, including mortgage fraud, with McConville.

102.

The gist of Article 3, published by the Times, Smith, the Times Editors, Herald, and the
Herald Editors, is that Greene is an unethical person, businessman and candidate for public office
who was worthy of public contempt by falsely stating or otherwise conveying to the average
reader that Greene was complicit in and engaged in criminal acts, including illegal drug use, with
Tyson.

103.

Greene did not engage in any of the crimes or other unsavory and disreputable acts for

which he stands publicly accused by Defendants.
104.

The gist of the Articles is false and defamatory and constitutes libel per se in that it
accuses Greene of numerous criminal and other unsavory and disreputable acts described in this
Complaint for Libel.

105.
The gist of the Articles is false and defamatory and constitutes libel per se in that it

imputes actions to Greene that injure his professional business reputation.

226 -



106.

The gist of the Articles is false and defamatory and constitutes libel per se in that it
imputes actions to Greene that are defamatory and injurious to reputation on their face and can
be so understood without reference to any additional or extrinsic facts.

107.
The libelous statements published by Defendants were published without any privilege.
108.

The libelous statements published by Defendants were subsequently republished in a

number of newspapers in the United States and republished worldwide on Internet websites.

Libelous Statements Category 1:
Sale of Condos from Greene to Individual Investors Who Were McConville’s Straw Buyers

109.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
published the following false and defamatory statements in Article I conveying to the average
reader that Greene was complicit in and engaged in mortgage fraud and criminal activities with
McConville by repeatedly stating that Greene sold La Mirage condominium units to individual
investors who were McConville’s straw buyers:

. “Angela Spangler bought a condo unit at 240 Sahara Drive in Ridgecrest, Calif.

from Jeff Greene for $145,000.” (This statement was published only in the Times
and accompanied a photograph.)

J “Half of McConville’s buyers were the same people who had purchased units ‘

from Greene.”

-27 -



J “One woman, a notary whose stamp appears on many of the sales, bought seven
condos from Greene . . . while her twin sister picked up three more, including two
Greene properties.”

. “In late May, one of the condos that Spangler bought from Greene for $145,000

four years earlier was sold at auction. Price: $21,250.”

. “In cases where Greene sold the unit to an individual . . . .”
. “Piette, whose parents bought 18 La Mirage units from Greene and
McConville . ...”
. “Oma and Zheyan Haidarzada bought 11 La Mirage condos from Greene.”
. “They bought 12 properties in two months from Greene and McConville in
2006.”
110.

Defendants the Times and Times Editors published the following false and defamatory
statements in Article 2 conveying to the average reader that Greene was complicit in and
engaged in mortgage fraud and criminal activities with McConville by stating that Greene sold
La Mirage condominium units to individual investors who also allegedly purchased

condominium units from McConville:

o “Why are half of McConville’s buyers the same people who bought from
Greene ... ?”
111.

The libelous statements in Category 1 are false because neither Greene nor Alta Vista

sold any La Mirage units to individual investors.

-28-



112.

The libelous statements in Category 1 are false and defamatory because, among other
things. they convey that Greene was aware of, and an active participant in McConville’s criminal
scheme of obtaining false and excessive mortgages for individual purchasers based on inflated
sales prices on the properties.

113.

The libelous statements in Category 1 are defamatory and libelous per se because, among
other things, they convey that Greene was a knowing and active participant in a criminal
mortgage fraud scheme.

114.

The libelous statements in Article I set forth in Category 1 were published by Defendants
the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors with actual malice,
that is, with actual knowledge of falsity or with reckless disregard for truth or falsity.

115.

The libelous statements in Article 2 set forth in Category 1 were published by Defendants
the Times and Times Editors with actual malice, that is, with actual knowledge of falsity or with
reckless disregard for truth or falsity.

116.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors

knowingly and purposely avoided and ignored evidence establishing the falsity of the statements

prior to publishing the libelous statements set forth in Category 1.

-29-



117.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
had actual knowledge from documents in their possession prior to the publication of the libelous
statements set forth in Category 1 that neither Greene nor Alta Vista sold any La Mirage units to
individual investors.

118.

Defendants the Times, Hundley, Baird, and the Times Editors had actual knowledge from
an extensive pre-publication interview with Greene conducted prior to the publication of the
libelous statements set forth in Category 1 that neither Greene nor Alta Vista sold any La Mirage
units to individual investors.

119.

Despite conducting numerous pre-publication interviews of Greene, the Herald and the
Herald Editors never asked Greene about McConville or the specific allegations in Category 1 so
that they could purposefully, deliberately and intentionally avoid the truth.

Libelous Statements Category 2:
Sale Price of Condos

120.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
published the following false and defamatory statements in Article I conveying to the average
reader that Greene was complicit in and engaged in McConville’s criminal scheme of
fraudulently obtaining false and excessive mortgages for individual purchases based on inflated

sales prices on the properties by stating the it was Greene who sold the condominium units at

inflated prices:

-30-



. “Angela Spangler bought a condo unit at 240 Sahara Drive in Ridgecrest, Calif.
from Jeff Greene for $145,000.” (This statement was published only in the Times
accompanied a photograph.)

. “Greene’s company unloaded the units, some for as much as $165,000.”

. “In late May, one of the condos that Spangler bought from Greene for $145,000
four years earlier was sold at auction. Price: $21,250.”

121.

Defendants the Times and the Times Editors published the following false and
defamatory statements in Article 2 conveying to the average reader that Greene was complicit in
and engaged in McConville’s criminal scheme of fraudulently obtaining false and excessive
mortgages for individual purchases based on inflated sales prices on the properties:

) “Greene’s company sold 1950s-era military housing aptly named La Mirage for

up to $165,000 a unit in 2006.”
122.

The libelous statements in Category 2 are false because neither Greene nor Alta Vista

sold any units at La Mirage for $145,000 or $165,000.
123.

The libelous statements in Category 2 are defamatory because, among other things, they

convey that Greene was aware of, and an active participant in, McConville’s criminal scheme of

fraudulently obtaining false and excessive mortgages for individual purchasers based on inflated

sales prices and valuations on the properties.

-31 -



124.

The libelous statements in Category 2 are defamatory and libelous per se because, among
other things, they convey that Greene was a knowing and active participant in a criminal
mortgage fraud scheme.

125.

The libelous statements in Article I set forth in Category 2 were published by Defendants
the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors with actual malice,
that is, with actual knowledge of falsity or with reckless disregard for truth or falsity.

126.

The libelous statements in Article 2 set forth in Category 2 were published by the Times
and the Times Editors with actual malice, that is, with actual knowledge of falsity or with
reckless disregard for truth or falsity.

127.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
knowingly ignored evidence establishing the falsity of the statements prior to publishing the
libelous statements set forth in Category 2.

128.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors

had actual knowledge from documents in their possession prior to the publication of the libelous

statements set forth in Category 2 that Alta Vista received an average of about $70,000 for each

of the 300 units.

-32-



129.

Defendants the Times, Hundley, Baird, and the Times Editors had actual knowledge from
an extensive pre-publication interview with Greene conducted prior to the publication of the
libelous statements set forth in Category 2 that Alta Vista received an average of about $70,000
for each of the 300 units.

130.

Despite conducting numerous pre-publication interviews of Greene, the Herald and the
Herald Editors never asked Greene about McConville or the specific allegations in Category 2 so
that they could purposefully, deliberately and intentionally avoid the truth.

131.

Defendants the Times’, Hundley’s, Baird’s, and the Times Editors’ own reporting
between Article 1 and Article 2 demonstrates inconsistency between the Times’ and the Times
Editors’ reporting of the purported sales price received by Alta Vista for the condo units.

Libelous Statements Category 3:
Accusation of Fraud

132.
Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
published the following false and defamatory statements in Article I conveying to the average

reader that Greene engaged in mortgage fraud:

L “By signing blank deeds, longtime appraiser Richard Hagar said, Greene

effectively enabled the fraud.”

. “Greene is admitting to responsibility. He has to look at that HUD-1 and say this

is a true and accurate accounting of the money flow.”

-33-



) “They bought 12 properties in two months from Greene and McConville in
2006.”
133.

Defendants the Times and the Times Editors published the following false and
defamatory statements in Article 2 conveying that Greene engaged in mortgage fraud:

. “Why did Greene sign blank deeds, a practice described by one longtime

appraiser as effectively enabling fraud?”
134.

The libelous statements in Category 3 are false because signing a deed that does not
contain information with respect to price for an individual unit does not in and of itself “enable
fraud.”

135.

The libelous statements in Category 3 are false because neither Greene nor anyone

associated with him had anything to do with completing the deeds.
136.

The libelous statements in Category 3 are false because Greene did look at the HUD-1 for
the transaction between Alta Vista and McConville, and it showed a sale by Alta Vista to
McConville and/or his assignees for $20,950,000. Greene never saw HUD-1’s concerning sales
of the individual units by McConville to the individual buyers let alone attest to their accuracy.

137.
The libelous statements in Category 3 are defamatory and libelous per se because, among

other things, they accuse Greene of the crime of fraud, being an accessory to fraud, or conspiring

to commit fraud.

_34 -



138.

The libelous statements in Category 3 are defamatory and libelous per se because, among
other things, they impute an unsavory, salacious and disreputable character to Greene, injurious
to both his personal and professional reputation.

139.

The libelous statements in Article 1 set forth in Category 3 were published by Defendants
the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors with actual malice,
that is, with actual knowledge of falsity or with reckless disregard for truth or falsity.

140.

The libelous statements in Article 2 set forth in Category 3 were published by the Times
and the Times Editors with actual malice, that is, with actual knowledge of falsity or with
reckless disregard for truth or falsity.

141.

Signing deeds that do not contain information with respect to prices for the individual
units is a common practice in the industry, particularly with respect to bulk condo sales such as
La Mirage; therefore, no ‘expert’ would refer to the practice as “enabling fraud.”

142.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
knowingly ignored evidence establishing the falsity of the statements prior to publishing the
libelous statements set forth in Category 3.

143.
Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors

had actual knowledge from documents in their possession prior to the publication of the libelous

-35-



statements in Category 3 that McConville had the contractual right to assign his interest in the
property and neither Alta Vista nor Greene had any approval right as to McConville’s assignees.
144.

Defendants the Times, Hundley, Baird, and the Times Editors had actual knowledge from
an extensive pre-publication interview with Greene conducted prior to the publication of the
libelous statements set forth in Category 3 that McConville had the contractual right to assign his
interest in the property and neither Alta Vista nor Greene had any approval right of McConville’s
assignees.

145.

Defendants the Times, Hundley, Baird, and the Times Editors apparently did not provide
to their ‘expert’ Greene’s explanation of the deeds or provide their ‘expert’ with sufficient and
accurate factual information upon which to base his alleged ‘opinion’ because, had they done so,
their “expert’ would not have incorrectly speculated that Greene reviewed the HUD-1’s for the
individual purchases at La Mirage.

146.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
had actual knowledge from documents in their possession prior to the publication of the libelous
statements set forth in Category 3 that neither Greene nor Alta Vista sold any La Mirage units to

individual investors and, therefore, Greene would not have reviewed the HUD-1’s for the

individual purchasers.
147.
Defendants the Times, Hundley, Baird, and the Times Editors had actual knowledge from

an extensive pre-publication interview with Greene conducted prior to the publication of the

-36 -



libelous statements set forth in Category 3 that neither Greene nor Alta Vista sold any La Mirage
units to individual investors and, therefore, Greene would not have reviewed the HUD-1’s for the
individual purchasers.
148.
Despite conducting numerous pre-publication interviews of Greene, the Herald and the
Herald Editors never asked Greene about McConville or the specific allegations in’Category 3s0
that they could deliberately and intentionally attempt to avoid the truth.

Libelous Statements Category 4:
Undisclosed Financial Ties Between McConville and Greene

149.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
published the following false and defamatory statements in Article I conveying to the average
reader that Greene was aware of and an active participant in McConville’s criminal acts
concerning La Mirage:

. “Real estate experts say this shows ‘common equitable ownership’ and

undisclosed financial ties between McConville’s and Greene’s corporations.”

. “Despite his concerns about the La Mirage deal, Greene continued his business

relationship with McConville.”
150.

The libelous statements in Category 4 are false because there were no undisclosed

financial ties between McConville’s and Greene’s corporations.
151.
The libelous statements in Category 4 are defamatory because, among other things, they

accuse Greene of concealing a relationship with McConville in a transaction that Defendants the

-37-



Times. Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors allege Greene knew
was Improper.
152.

The libelous statements in Category 4 are defamatory and libelous per se because, among
other things, they impute an unsavory, salacious and disreputable character to Greene, injurious
to both his personal and professional reputation.

153.

The libelous statements in Article 1 set forth in Category 4 were published by Defendants
the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors with actual malice,
that is, with actual knowledge of falsity or with reckless disregard for truth or falsity.

154.

The purported ‘conclusion’ of ‘undisclosed financial ties’ is unreasonable and false based

on the purported underlying ‘factual’ basis for the conclusion.
155.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
knowingly ignored evidence establishing the falsity of the statements prior to publishing the
libelous statements set forth in Category 4.

156.

Defendants the Times, Hundley, Baird, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
had actual knowledge from documents in their possession prior to the publication of the libelous
statements set forth in Category 4 that the La Mirage transaction was an arm’s length transaction

between Alta Vista and McConville.

-38-



157.

Defendants the Times, Hundley, Baird, and the Times Editors had actual knowledge from
an extensive pre-publication interview with Greene conducted prior to the publication of the
libelous statements set forth in Category 4 that the La Mirage transaction was an arm’s length
transaction between Alta Vista and McConville and that Greene had never met or spoken with
McConville.

158.

Despite conducting numerous pre-publication interviews of Greene, the Herald and the
Herald Editors never asked Greene about McConville or the specific allegations in Category 4 so
that they could purposefully, deliberately and intentionally avoid the truth.

Libelous Statements Category 5:
Accusation of Unidentified Criminal Conduct Warranting FBI Investigation

159.

Defendants the Times and the Times Editors published the following false and
defamatory statements in Article 2 conveying to the average reader that Greene should be
investigated by the FBI and possibly criminally charged for his involvement in the La Mirage
sale:

. “The billionaire participated in a California real estate deal featuring the
conversion of old apartments to condos, inflated sales prices to straw buyers and
defaults that cost banks and taxpayers millions. The FBI is investigating, and it
should talk to Greene.”

. “Predictably, Greene says he did nothing wrong. He paints a different version of
the deal than public documents reflect. He blames everyone but himself for what

went sour, from McConville to mortgage lenders. His real estate broker vouches

-39



for him and calls him ‘very ethical.” But federal investigators should be asking
the Democratic U.S. Senate candidate some hard questions.”

J “Federal investigators should keep digging around Greene’s involvement in the

failed development in the California desert.”
160.

The libelous statements in Category 5 are false because Greene did not engage in or

participate in any criminal acts concerning La Mirage, including the use of straw buyers.
161.

The libelous statements in Category 5 are defamatory and libelous per se because, among
other things, they convey that Greene committed some undisclosed criminal acts warranting a
federal law enforcement investigation.

162.

The libelous statements in Category 5 are defamatory and libelous per se because, among
other things, they impute an unsavory, salacious and disreputable character to Greene, injurious
to both his personal and professional reputation.

163.
The libelous statements in Article 2 set forth in Category 5 were published by the Times

and the Times Editors with actual malice, that is, with actual knowledge of falsity or with

reckless disregard for truth or falsity.
164.
Defendants the Times and the Times Editors knowingly ignored evidence establishing the

falsity of the statements prior to publishing the libelous statements set forth in Category 3.

- 40 -



165.

Defendants the Times and the Times Editors had actual knowledge from documents in
their possession prior to the publication of the libelous statements set forth in Category S that
neither Greene nor Alta Vista was involved in or participated in McConville’s criminal scheme,
including the use of straw buyers.

166.

Defendants the Times and the Times Editors had actual knowledge from an extensive
pre-publication interview with Greene conducted prior to the publication of the libelous
statements set forth in Category 5 that neither Greene nor Alta Vista was involved in or
participated in McConville’s criminal scheme, including the use of straw buyers.

Libelous Statements Category 6:
‘Opinion’ Based on False ‘Facts’ Undisclosed to the Reader

167.

Defendants the Times and the Times Editors published the following false and
defamatory statements in Article 2 conveying to the average reader that Greene has provided no
explanation of his role in La Mirage and that Greene has previously lied to the public about
damages to his yacht:

J “Why is Greene’s version of the sale at odds with public documents?”

J “This is not the first time that Greene spins one story while the facts indicate

something else. His yacht seriously damaged a coral reef five years ago,

according to eyewitness reports, scientific evidence and the Belize government’s

potential $1.87 million fine.”

_41 -



168.

The libelous statements in Category 6 are false because Greene has provided an
explanation for the public documents concerning La Mirage; the Times and the Times Editors
simply chose not to disclose Greene’s explanation to the public.

169.

The libelous statements in Category 6 are false because Greene has not “spun” the story
about his damaged yacht while the “facts” indicate something else. The Times and the Times
Editors do not describe Greene’s “spin” and do not provide the “facts” that indicate otherwise.
Instead, the Times and the Times Editors suggest to their readers that they alone hold
undisclosed “facts” upon which this ‘opinion’ is based. Such facts, if they even exist, used by the
Times and the Times Editors to support their ‘opinion’ are false.

170.

The libelous statements in Category 6 are defamatory and libelous per se because, among

other things, they accuse Greene, a candidate for public office, of lying to the public.
171.

The libelous statements in Category 6 are defamatory and libelous per se because, among
other things, they impute an unsavory, salacious and disreputable character to Greene, injurious
to both his personal and professional reputation.

172.

The libelous statements in Article 2 set forth in Category 6 were published by the Times

and the Times Editors with actual malice, that is, with actual knowledge of falsity or with

reckless disregard for truth or falsity.

_4) -



173.

The Times and the Times Editors have knowingly and deliberately withheld from their
readers Greene’s explanation to the Times and the Times Editors through an extensive pre-
publication interview and pre-publication production of documents why his “version of the sale
is at odds with public documents.” The Times and the Times Editors, however, intentionally and
deliberately falsely convey to the readers that Greene has not provided such an explanation.

174.

The Times and the Times Editors have intentionally and deliberately withheld from their
readers the factual basis for their ‘conclusion’ that Greene’s ‘story’ about damage to his yacht is
at odds with the ‘facts.” The undisclosed ‘facts’ upon which the Times and the Times Editors
rely for this conclusion are false or the conclusion drawh by the Times and the Times Editors
from the ‘facts’ is not a reasonable conclusion from those ‘facts.’

Libelous Statements Category 7:
Illegal Activity on the Summerwind

175.

Defendants the Times, Smith, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors
published the following false and defamatory statements in Article 3 conveying to the average
reader that Greene was complicit in and engaged in criminal activity with Mike Tyson on
Greene’s yacht, Summerwind.:

Tyson went and told Sports Illustrated about that summer when he spent so much

time with Greene. Tyson, who was the best man at Greene’s 2007 wedding,
makes that period of his life sound more like the Love Boat:

“I was in St. Tropez, in the South of France. In Ibiza, Spain. I was in Monte
Carlo. I was in the Ukraine, Russia, all those places, for three months. From
Russia I went to Lisbon, Portugal, from Portugal I went to Amsterdam. In
Amsterdam I met this drug dealer, right? And he sees that I like getting high, and
he wants to be my buddy, right? This guy goes and gets me a big rock of cocaine.

-43 .-



So pretty soon I got a party going on. I got everything: I got these rugby players. 1
got these naked girls. I got all these . . . everything’s going on in the room. Plus I
also had this girl with me that I picked up in Romania. But then [the dealer he met
in Amsterdam] saw how much of a mess I was. He came in and kicked everybody
out of my room! All the nude people, all the people having sex. He said, ‘I feels
so bad I ever gave him that stuff,”” Tyson said in an interviewed [sic] published in
July.

176.

The libelous statements in Category 7 are false because Greene has never engaged in nor

has been complicit in drug use on Summerwind.
177.

The libelous statements in Category 7 are false because Tyson has never engaged in drug
use on Summerwind.

178.

The libelous statements in Category 7 are false because, even if Tyson engaged in any
criminal activity on Summerwind, Greene was unaware of such conduct.

179.

Clear and convincing evidence of the falsity of the libelous statements in Category 7 is
established by the Times’ and the Herald’s nearly identical purported ‘correction’ of the libelous
statements.

180.

The falsity of the libelous statements in Category 7 are evidenced by Smith’s late-night

edits to the headline and content of Article 3.
181.
The libelous statements in Category 7 are defamatory and libelous per se because, among

other things, they accuse Greene of criminal activity.

-44 -



182.

The libelous statements in Category 7 are defamatory and libelous per se because, among
other things, they impute an unsavory, salacious and disreputable character to Greene, injurious
to both his personal and professional reputation.

183.

The libelous statements in Article 3 set forth in Category 7 were published by the Times,
Smith, the Times Editors, Herald, and the Herald Editors with actual malice, that is, with actual
knowledge of falsity or with reckless disregard for truth or falsity.

184.

Article 3, as originally published on the Times’ website reported, prior to reciting the
Tyson quote, that “Tyson, who as the best man at Greene’s 2007 wedding, makes Summerwind
sound more like the Love Boat.” Smith changed this statement to “Tyson, who was the best man
at Greene’s 2007 wedding, makes that period of his life sound more like the Love Boat” after
being contacted by Greene’s representatives about the falsity of Article 3.

185.

The Times’, Smith’s, the Times Editors’, Herald’s, and the Herald Editors’ sole source
for the Tyson quote is an online Sports Illustrated article. Nowhere in the excerpts of Sports
Hlustrated’s Pablo S. Torre’s conversation with Mr. Tyson posted on Sports Illustrated’s website
does Tyson mention Greene, Summerwind, or even the period of time to which he was referring
when he recounts his days as a “junkie.” Moreover, the final “Where Are They Now” article
about Tyson published in Sports Illustrated’s August 2, 2010 edition makes no mention of

Greene, Summerwind, or even the episodes relayed by Tyson to Torres in the online Sporis

Hllustrared article.

- 45 -



186.

Prior to publishing Article 3, Defendants the Times, Smith, and the Times Editors had
actual knowledge from Greene’s pre-publication, unequivocal denial of the Times’, Smith’s, and
the Times Editors’ insinuation that Greene was involved in or complicit in the conduct alleged
by Tyson in the Sports Hlustrated online piece.

187.

Despite conducting numerous pre-publication interviews of Greene, the Herald and the
Herald Editors never asked Greene about Tyson or the allegations in Category 7 so that they
could purposefully, deliberately and intentionally avoid the truth.

188.

So that they could deliberately and intentionally attempt to avoid the truth, prior to
publishing Article 3, the Times, Smith, the Times Editors, Herald, or the Herald’s Editors did not
interview Tyson to determine whether the conduct he referred to in the Sports Illustrated piece
occurred on Summerwind, and, if so, whether Greene was aware of the conduct.

Publication with Actual Malice
189.

The false and defamatory statements about Greene in Article I set forth in Categories 1
through 4 were negligently published to third parties by Defendants the Times, Hundley, Baird,
the Times Editors, Herald, and the Herald Editors and were published to third parties by these
Defendants with actual malice.

190.
The false and defamatory statements about Greene in Article 2 set forth in Categories 1

through 3 and Categories 5 through 6 were negligently published to third parties by the Times

- 46 -



and the Times Editors and were published to third parties by these Defendants with actual
malice.
191.

The false and defamatory statements about Greene in Article 3 set forth in Category 7
were negligently published to third parties by the Times, Smith, the Times Editors, Herald, and
the Herald Editors and were published to third parties by these Defendants with actual malice.

192.

Defendants possessed actual knowledge of the falsity of certain of their libelous
statements made against Greene and acted with a reckless disregard for the truth or falsity in
publishing all of the false and defamatory statements against Greene.

193.

Defendants negligently published the false and defamatory statements about Greene and
published the statements with actual malice by failing prior to publication to conduct a
reasonable investigation of the veracity of the statements and in many instances, no investigation
at all.

194.

Defendants had no sources for certain of their libelous statements, including, but not

limited to, the libelous statements published in Arricle 3.
195.
Defendants knowingly published the false and defamatory statements about Greene

without any reliable, trustworthy or credible sources for said statements and with no independent

corroboration for said statements.

-47 -



196.

In publishing the false and defamatory statements about Greene, Defendants
purposefully, deliberately and intentionally avoided learning the truth by, among other things,
failing 10 attempt to interview many individuals who could confirm or deny the things stated in
the statements, including but not limited to, McConville and Tyson.

197.

In publishing the false and defamatory statements about Greene, Defendants
purposefully, deliberately and intentionally avoided learning the truth by, among other things,
failing to review publicly available documents and information that could confirm or deny the
information conveyed in the statements.

198.

In publishing the false and defamatory statements about Greene, Defendants
purposefully, deliberately and intentionally avoided learning the truth by, among other things,
failing to review documents and information provided to them by Greene that could confirm or
deny the information conveyed in the statements.

199.

In publishing the false and defamatory statements about Greene, Defendants deliberately
and intentionally withheld from the readers documents and information provided to them by
Greene that contradicted the information conveyed in the statements.

200.
In publishing the false and defamatory statements about Greene, Defendants deliberately

and intentionally misquoted ‘sources’ in an effort to convey a false and defamatory impression of

Greene.

-48 -



201.

In publishing the false and defamatory statements about Greene, Defendants obtained
purported expert’s opinions about Greene after deliberately and intentionally providing these
“experts” with inaccurate and incomplete information.

202.

In publishing the false and defamatory statements about Greene, Defendants relied on
purported ‘facts’ undisclosed to the reader in arriving at ‘opinions’ and such facts were false or,
if true, did not support the Defendants’ conclusions purportedly based on those facts.

203.

Defendants deliberately and intentionally published the false and defamatory statements

about Greene despite entertaining serious doubts about the truth of the accusatory statements.
204.

Defendants deliberately and intentionally published false and defamatory statements

about Greene in a calculated effort to damage Greene’s candidacy for high public office.
205.

Defendants deliberately and intentionally published false and defamatory statements
about Greene in an effort to follow a predetermined storyline about Greene during the 2010
election cycle.

206.
Defendants deliberately and intentionally published the false and defamatory statements

about Greene in a calculated effort to gain a competitive and financial advantage in the 2010

election cycle.

-49 -



207.

Defendants deliberately and intentionally published false and defamatory statements
about Greene in a calculated effort to increase sales and increase profits by falsely
sensationalizing and fictionalizing information about Greene.

208.

Defendants deliberately and intentionally published false and defamatory statements

about Greene motivated by their admitted spite, hatred, and ill will and bias toward Greene.
2009.

The false and defamatory statements about Greene published by Defendants were not
privileged.

Damages
210.

As a direct and proximate result of the libelous statements published by Defendants,
Greene’s reputation as a person and a businessman has been permanently damaged and his
campaign for public office was destroyed.

211.

As a direct and proximate result of the libelous statements published by Defendants, Greene

has suffered stress, emotional distress, humiliation, anger and other mental pain and suffering.
212.

As a direct and proximate result of the libelous statements published by Defendants,

Greene has suffered public hatred, contempt, scorn, and ridicule.

-50 -



213.

As a direct and proximate result of the libelous statements published by Defendants, Greene
has suffered special damages in that he has suffered a permanent damage to his ability to engage in
real estate transactions without having to explain the false accusations by Defendants or without
being tainted in his future business dealings by the false accusations.

214.

As a direct and proximate result of the libelous statements published by Defendants, Greene
has suffered special damages in that his candidacy for the Florida Democratic Party nomination for
the United States Senate was unsuccessful and destroyed by the libelous statements.

215.

As a direct and proximate result of the libelous statements published by Defendants, Greene
has suffered special damages in that he spent approximately $24,000,000.00 on his unsuccessful
candidacy for the Florida Democratic Party nomination.

216.

As set forth above, certain of the libelous statements published by Defendants were
defamatory and libelous per se in that they charge Greene with crimes and impute actions to
Greene that injure his professional reputation, entitling Greene to presumed damages.

217.

As set forth above, certain of the libelous statements published by Defendants were

defamatory and libelous per se in that they impute an unsavory, salacious and disreputable

character to Greene, injurious to both his personal and professional reputation.

-51-



218.

As a direct and proximate result of Defendants’ simultaneous and joint libel of him,
Greene suffered greater damage than would have been suffered if each Defendant individually
libeled him as readers were mistakenly led to believe that two newspapers were independent
sources for the false and defamatory reporting which gave greater combined credibility to the
false and defamatory statements and hence, had a greater negative impact on Greene’s reputation
as a person, a businessman and a candidate for public office.

2109.

The false and defamatory statements of Defendants were published with Constitutional
actual malice.

220.

The conduct of Defendants demonstrates willful misconduct and an entire want of care
that raises a conscious indifference to consequences.

221.
Greene is entitled to an award of punitive damages from Defendants in order to punish

them for their unlawful conduct and to penalize and deter Defendants from repeating such

unlawful and egregious conduct.
222.
By letter dated August 11, 2010, Greene demanded that Defendants the Times, Hundley,
Baird. and the Times Editors correct and retract each libelous statement contained in Article 1
and Article 2 heretofore enumerated in this Complaint for Libel in full and strict compliance with

the statutory requirements of Fla. Stat. § 770.01. (See Exhibit F.)

-52.



223.

By letter dated August 13, 2010, Greene demanded that Defendants the Times, Smith,
and the Times Editors correct and retract each libelous statement contained in Article 3
heretofore enumerated in this Complaint for Libel in full and strict compliance with the statutory
requirements of Fla. Stat. § 770.01. (See Exhibit G.)

224,

By letter dated August 16, 2010, Greene demanded that Defendants the Herald and the
Herald Editors correct and retract each libelous statement contained in Articles I and 3
heretofore enumerated in this Complaint for Libel in full and strict compliance with the statutory
requirements of Fla. Stat. § 770.01. (See Exhibit H.)

225.

Defendants refused to correct and retract the defamatory statements in compliance with
Fla. Stat. § 770.02, continue to insist that they cannot be held legally accountable for their
outrageous, unsubstantiated and false accusations against Greene, and have since the retraction
demands continued to publish additional libelous statements about Greene.

226.

At the appropriate time, Greene will seek leave of Court to amend this Complaint for

Libel to formally assert a claim for punitive damages against the Defendants.

TRIAL BY JURY DEMANDED

227.
Plaintiff Greene demands that this case be presented to and decided by a jury.
WHEREFORE, Plaintiff, Jeff Greene, demands:

(a) Trial by jury;

-53-



(b)

St. Petersburg Times, Kris Hundley, Caryn Baird, Adam C. Smith, John or Jane Does 1-6, Miami
Herald Media Company d/b/a The Miami Herald, and John or Jane Does 7-12, jointly and
severally, for compensatory damages in an amount not less than Two Hundred, Fifty Million

Dollars ($250,000,000.00);

(c)

damages, judgment be entered against Defendants, Times Publishing Company d/b/a St.
Petersburg Times, Kris Hundley, Caryn Baird, Adam C. Smith, John or Jane Does 1-6, Miami
Herald Media Company d/b/a The Miami Herald and John or Jane Does 7-12, jointly and

severally, for punitive damages in an amount not less than in an amount not less than Two

That judgment be entered against Defendants, Times Publishing Company d/b/a

That, upon leave of Court being granted to formally add a claim for punitive

Hundred, Fifty Million Dollars ($250,000,000.00);

(d)

(e)

That all costs of this action be assessed against Defendants; and

That this Court award such other relief as it deems equitable, just and proper.

Dated this the 1st day of September, 2010.

hiou

L. Lin Wood

Ga. State Bar No. 774588
lin.wood@bryancave.com

(Motion for pro hac vice admission pending)
Luke A. Lantta

Ga. State Bar No. 141407
luke.lantta@bryancave.com

(Motion for pro hac vice admission pending)
BRYAN CAVE LLP

One Atlantic Center — Fourteenth Floor

1201 W. Peachtree Street, NW

Atlanta, Georgia 30309

Tel:  (404) 572-6600

Fax: (404) 572-6999

-54 -



tanley H. Wakshlag o
Florida Bar No. 266264
swakshlag@kennynachwalter.com
KENNY NACHWALTER, P.A.
201 South Biscayne Boulevard
Suite 1100

Miami, Florida 33131-4327

Tel:  (305) 373-1000

Fax: (305)372-1861

“i .

Attorneys for Plaintiff Jeff Greene

-55-




